Saturday, August 29, 2009

ada ke patut???

This story smbgn drpd kisah ku dlm entri sebelum ni…

Masa aku kat KL, aku nak beli la tiket monorel nak ke Low Yatt plaza. So, this is dialog between aku dgn kakak penjaga kaunter:

A(aku) : kak, kalu nak g Low Yatt, turun kat mana ek?
K(kakak jaga kaunter) : kat Imbi.
A : ok, bg 2 tiket.
K : eh, awak ni orang melayu ek?
A : ye lah, melayu.
K : awak dah buka puasa, belum?
A : belum lg, apsal dah buka ek? (sj buat2 tny pd hal dah pukul 7.30mlm)
K : dah setengah jam dah buka.
A : yeke setengah jam??? Biar betul ???
K : yalah, lebih kurang 10 minit. (sambil mengunyah sometin dl mulut dia)
A : ye ek? Xpelah kejap lg kitorang buka r..
K : awak puasa ke x?
A : mestilah, puasa!
K : pas2, apsal x buka lg, org lain dah buka lama dah.
A : sebenarnya kitorang kompius, dah buka ke belum. Kitorang bukan orang sini.(jawapan yg hipokratus aku bg, nak bg cepat aku boleh g ke Low Yatt.) ok, lah kak, terima kasih. (pd masa yg sama aku dok menyumpah dalam hati aku)

Perlu ke dia Tanya soalan2 yg mcm 2. kalu setakat dia tanya aku ni melayu ke x, ok lah.aku pun x kisah. Aku tau, aku ni, ‘Chinese look’. Wahahahahaha….

Tp, perlu ke dia tanya aku puasa ke x??? biasa lah kalu dlm Bandar besar, orang buka lmbt sikit, bukan kitorang malas nak makan kat restoran or apa2 ka, time orang baru berbuka, ramai orang.

No comments:

Post a Comment