Thursday, September 17, 2009

menghitung hari + muhasabah

huh...kawan ak ada yg dh balik..dan ramai yg akan balik ari ni...aku??? hanya mlm esok baru bertolak ke kg halaman yg ku rindu..cewwah..

mcm2 lagu raya bermain dalam kepala hotak aku ni...ye lah 1st time balik kg utk raya lewat cenggini..aku akan sampai kmpg aku, sehari sblm raya...uhuk...

mak aku dh tempah aku utk tlg dia nk buat tumpi ari yg aku sampai 2..wlpn aku tau aku akan letih giler...tp, demi mu mama, akan ku tolong mu...aku je yg blh tlg pun. aku kan anak manja..huhu

semalam aku pny lecturer bg tazkirah pasal minta ampun bersempena nak raya ni kan...memeng meruntun jiwa lah..wlpn muka lect perempuan 2 selamber jer, byk perlajar dia yg tewas. air mata berjurai... yalah masing2 rindu kat maka bapak, dh lama x balik..termasuk lah aku, aku yg laki pun boleh meruntun jiwa nih. tp, terjurai la air mata aku, tahan2...

aku x kisah di gelar anak manja, yg aku tau, aku hidup ni utk berbakti pd parent aku...dh byk alang bt slah 2 both of u abah n mama...ampunkan sgl dosa ku...

kata lecturer aku, masa diorg(parent)hidup lah, kita nk bt baik pun, kita nak duduk dekat pun, nanti kalu dah diorang dah xde, baru nk nyesal...renung2kan...selmat beramal...

No comments:

Post a Comment